Առաջարկները կցուցադրվեն որոնման հարցումը մուտքագրելուց հետո։ Առաջարկներին ծանոթանալու համար օգտագործեք վեր և վար սլաքները։ Ընտրելու համար սեղմեք Enter։ Եթե ընտրել եք բառակապակցություն, ապա որոնման կներկայացվի այդ բառակապակցությունը։ Եթե առաջարկը հղում է, դիտարկիչում կբացվի այդ էջը։
Ինչպես
Հյուրընկալող

Ինչպե՞ս պլանավորված հաղորդագրություններ ստեղծել և դրանք ավտոմատ կերպով ուղարկել հյուրերին

To save time as a host and ensure guests always know how to check in and out and use your amenities, you can schedule messages to automatically send based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode in your listings, such as check-in and checkout times, or else the shortcode will display as unavailable in the message.

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Ինչպես ստեղծել պլանավորված հաղորդագրություն 

Երբ հայտարարության համար հաղորդագրություն ստեղծեք և պլանավորեք, այն կկիրառվի ընթացիկ և առաջիկա ամրագրումների համար։ Պլանավորված հաղորդագրություններն ուղարկվում են տարածքի ժամային գոտուն համապատասխան։ Ձևանմուշի լեզվի կարգավորումն ազդում է կարճ կոդերի թարգմանության վրա։

  1. Սեղմեք Փոստ, հետո՝ Ընտրացանկ
  2. Կարգավորումներում սեղմեք Պլանավորված հաղորդագրություններ
  3. Սեղմեք + Նոր հաղորդագրություն
  4. Մուտքագրեք անվանում՝ ձևանմուշը նույնականացնելու համար
  5. Գրեք ձեր հաղորդագրությունը և այն անհատականացնելու համար զետեղեք կարճ կոդեր
  6. Լեզվի կարգավորումները համապատասխանեցրեք ձեր հաղորդագրությանը
  7. Ընտրեք այն հայտարարությունները, որոնց համար կիրառվում է այս հաղորդագրությունը
  8. Ընտրեք այն գործողությունը, որը պետք է գործարկի այս հաղորդագրության ուղարկումը՝ ամրագրման հաստատում, ժամանում կամ մեկնում
  9. Ընտրեք որոշակի գործողությունից առաջ կամ հետո հաղորդագրությունն ուղարկելու ժամանակը
  10. Սեղմեք Պահել


NOTE: Messages won’t be scheduled for last minute bookings or short stays where the trigger time is greater or equal to the lead time.

  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 or 2 days long, the schedule will be skipped.
  • If a trigger is set for 1 day before check-in, but the booking is made last minute the day before check-in, the schedule will be skipped.

Ինչպես փոփոխել պլանավորված հաղորդագրությունը

  1. Սեղմեք Փոստ, հետո՝ Ընտրացանկ
  2. Կարգավորումներում սեղմեք Պլանավորված հաղորդագրություններ
  3. Սեղմեք ձևանմուշը, որն ուզում եք փոփոխել
  4. Կատարեք փոփոխությունները և սեղմեք Պահել

Ինչպես նախադիտել որոշակի հյուրի համար պլանավորված հաղորդագրությունները 

Կարող եք ստուգել նախորդ և առաջիկա պլանավորված հաղորդագրությունները՝ ուսումնասիրելով հյուրի հետ նամակագրությունը և պլանավորված հաղորդագրությունների նամակագրությունը։

  1. Սեղմեք Փոստ և ընտրեք հյուրի հետ նամակագրությունը
  2. Հաղորդագրություն գրելու վանդակի կողքին սեղմեք պլանավորված հաղորդագրությունների՝ ժամացույցով պատկերակը


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Ինչպես փոփոխել պլանավորված հաղորդագրությունը, քանի դեռ այն չի ուղարկվել

Կարող եք բաց թողնել, վաղ ուղարկել կամ փոփոխել առաջիկա պլանավորված հաղորդագրության բովանդակությունը նախքան դրա ուղարկումը՝ առանց ձևանմուշը փոփոխելու։

  1. Սեղմեք Փոստ և ընտրեք հյուրի հետ նամակագրությունը
  2. Սեղմեք պլանավորված հաղորդագրությունների պատկերակը, որը գտնվում է հաղորդագրություն գրելու վանդակի կողքին
  3. Ընտրեք հաղորդագրությունը՝ խմբագրելու համար, կամ սեղմեք Բաց թողնել կամ Ուղարկել հիմա

Ինչպես հայտարարությունից հեռացնել պլանավորված հաղորդագրություն

  1. Սեղմեք Փոստ, հետո՝ Ընտրացանկ
  2. Կարգավորումներում սեղմեք Պլանավորված հաղորդագրություններ
  3. Սեղմեք ձևանմուշը, որից ուզում եք հեռացնել հայտարարությունը
  4. Գնացեք Հայտարարություններ և սեղմեք Փոփոխել
  5. Չեղարկեք հայտարարությունների ընտրությունը և սեղմեք Պահել


Ինչպես ջնջել պլանավորված հաղորդագրություն բոլոր հայտարարությունների համար

Եթե ջնջեք ձևանմուշը, չուղարկված բոլոր պլանավորված հաղորդագրությունները կջնջվեն ձևանմուշի հետ կապված բոլոր հայտարարությունների համար։

  1. Սեղմեք Փոստ, հետո՝ Ընտրացանկ
  2. Կարգավորումներում սեղմեք Պլանավորված հաղորդագրություններ
  3. Ընտրեք ձևանմուշը, որն ուզում եք ջնջել
  4. Ոլորեք գտնելու համար, հետո սեղմեք Ջնջել ձևանմուշը

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared inbox.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

Այս հոդվածն օգնե՞ց

Առնչվող հոդվածներ

Օգնություն ստացեք ձեր ամրագրումների, հաշվի վերաբերյալ և այլ հարցերով։
Մուտք կամ գրանցում